Uvodna beseda k razstavi
Dušan Miška
Fotografinje na pohodu
Žirija je ocenjevanje opravila v času Covid pandemije in med žalovanjem nogometnih navdušencev ob smrti njihovega idola Maradone. Pandemija je pustila posledice tudi v sestavi članov fotografske žirije. Delovne obveznosti so preprečile udeležbo Aleksandru Novaku, logistični problemi pa Andreji Peklaj. Preostali trije člani smo, ob tehnični podpori Petra Pokorna, ml., delo opravili od doma.
Omejitve gibanja so v precejšnji meri vplivale na zmanjšanje obsega fotografske dejavnosti v letošnjem letu. Načrti kako in kje se bomo lotili toplih jesenskih barv so izpuhteli sočasno z jutranjimi meglicami. Nasprotno tendenco pa smo zasledili pri zanimanju za udeležbo na škofjeloški razstavi. Primerjava števila udeležencev tokratne in preteklih Slovenskih preglednih razstav nam pokaže rast.
Pregled prispelih fotografij in avtorjev na Slovenskih preglednih razstavah
Leto | Tema A | Tema B | Tema C | Skupaj | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avtorjev | Foto | Avtorjev | Foto | Avtorjev | Foto | Avtorjev | Foto | |
2016 | 93 | 371 | 88 | 349 | 105 | 429 | 105 | 1149 |
2017 | 69 | 268 | 61 | 238 | 55 | 220 | 71 | 726 |
2018 | 61 | 230 | 57 | 217 | 49 | 196 | 64 | 643 |
2019 | 67 | 253 | 68 | 235 | 61 | 224 | 72 | 712 |
2020 | 81 | 324 | 75 | 300 | 79 | 316 | 81 | 940 |
Lepo je videti, da fotografom tekmovalnega elana ne zmanjkuje. Vredno pohvale.
Člani žirije smo si prizadevali, da tako za razstavo, kot za nagrade izberemo dela, ki v slovensko fotografsko sedanjost prinašajo svežino in novitete. Trudili smo se, da smo v izbor enakomerno vključili različne fotografske pristope. Usklajena ocena žirije je, da je bil kvalitetni nivo lani prispelih fotografij za malenkost višji od letošnjega. Na drugi strani pa smo med letos na razstavo sprejetimi posnetki zaznali več izvirnosti in raznolikosti. Z namenom, da to žuborenje, po eni strani spodbudimo, po drugi pa nagradimo, smo prilagodili način podeljevanja priznanj. Vsak avtor je tako lahko prejel samo eno priznanje. Odločitev ni bistveno vplivala na število nagrajencev. Avtorjev, ki bi bili kandidati za več priznanj, skoraj ni bilo.
Skupno smo podelili 22 priznanj. Nagrajenih je bilo 10 fotografinj. Posebej so bile uspešne v barvni fotografiji. Tu so s 6 proti 2 premagale svoje moške kolege. Moška žirija nagrajenkam čestita.
Ob pogledu na nagrajene barvne fotografije boste mogoče pomislili, da je na člane žirije vplivala pandemija. Verjetno je točnejša ugotovitev da je Covid 19 vplival na fotografe. Mi pa smo njihova dela samo osvetlili. Časi so takšni kot so. Zakaj bi to prikrivali.
Pri ogledu črno belega jagodnega izbora pa post festum ugotavljamo, da smo z priznanji dosegli popolno uravnoteženost med črninami in belinami. Na štirih fotografijah prevladuje bela na štirih pa črna barva.
Letos je organizator v ocenjevanje prejel 79 kolekcij. Njihova kvaliteta je bila zelo različna. Kvalitetne serije so bile v manjšini. Ocenjevali smo tudi kolekcije pri katerih nismo našli povezovalnih elementov med posameznimi fotografijami ali po so bili ti privlečeni za ušesa.
Dobre kolekcije služijo avtorjem kot osnova za pripravo samostojnih razstav. Šele na samostojnih razstavah lahko fotograf v večji meri predstavi osebni slog in izrazno moč. Pred leti je bilo nagrajevanje kolekcij sestavni del vsake fotografske razstave. V zadnjih letih se je to na osnovi vzorca FIAPovih in PSA šablon popolnoma opustilo. Da je kolekcija slabše vrednotena kot posamezna fotografija potrjuje tudi razpisno določilo, da ji pripadajo samo tri diplome, v konkurenci posameznih fotografij pa 5.
Dušan Miška